Το ιστολόγιο αυτό έχει στόχο να αναδείξει κρυμμένες ή παρερμηνευμένες αλήθειες της Βίβλου, κάποιες από τις οποίες έρχονται σε αντίθεση με θεμελιώδη Χριστιανικά δόγματα και θρησκευτικές παραδόσεις. Προσωπικά πιστεύω στο Θεό αλλά δεν ακολουθώ καμία θρησκεία ή φιλοσοφία. Δεν είμαι οπαδός κανενός κι ούτε θέλω ν' αποκτήσω οπαδούς. Πρόθεσή μου είναι να δώσω ερεθίσματα στους ανθρώπους για να σκέπτονται κριτικά και να προσεγγίζουν μόνοι τους την αλήθεια χωρίς φόβο. Και η αλήθεια θα τους ελευθερώσει!

Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2010

O Χριστός της Καινής Διαθήκης

"Χριστός" σημαίνει 'κεχρισμένος'. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Ιησούς ήταν κεχρισμένος από το Άγιο Πνεύμα για να επιτελέσει τα έργα του Θεού. Εάν το χρίσμα έλαβε χώρα κατά το βάπτισμά του στον Ιορδάνη ποταμό ή κατά το τέλος της 40ημέρου νηστείας και προσευχής του στην έρημο, όπου υπερνίκησε όλους τους πειρασμούς, δε μπορούμε να είμαστε βέβαιοι. Προσωπικά πιστεύω ότι συνέβη το δεύτερο. Εκείνο για το οποίο είμαστε βέβαιοι είναι πως όταν κάποιος είναι κεχρισμένος από το Θεό, τότε ο λόγος του είναι προφητικός κι έχει τη δύναμη να κάνει θαύματα. Πράγματι ο Ιησούς ήταν κεχρισμένος, δηλαδή βαπτισμένος «με το Άγιο Πνεύμα και με φωτιά», δηλαδή με υπερφυσική ενέργεια.
Ας δούμε τι λέει η Καινή Διαθήκη για τα χαρακτηριστικά και τις αρμοδιότητες που αποδίδουν οι Χριστιανοί στον Ιησού.

Γεννημένος από παρθένο;

Το ότι ο Ιησούς γεννήθηκε από παρθένο είναι θεμελιώδες άρθρο του Χριστιανικού Συμβόλου της Πίστεως. Οι Χριστιανοί όλων των ομολογιών πιστεύουν ότι ο πατέρας του Ιησού είναι το Άγιο Πνεύμα και ισχυρίζονται ότι εάν δεν πιστεύει κάποιος σε τούτο το δόγμα, ακόμη κι αν ακολουθεί τη διδασκαλία του Ιησού στη ζωή του, βρίσκεται εκτός της κιβωτού της χριστιανικής σωτηρίας.

Η πίστη στην εκ παρθένου γέννηση του Ιησού, εκτός του ότι είναι αφύσικη και αναπόδεικτη, σκανδαλίζοντας τον ειλικρινή αναζητητή της αλήθειας, έχει και σοβαρές αρνητικές παρενέργειες στη ζωή του πιστού. Η κυριότερη είναι η παραδοχή ότι εμείς που γεννηθήκαμε από φυσικούς γονείς και όχι από το Άγιο Πνεύμα είναι αδύνατο να μιμηθούμε τον Ιησού και δεν μπορούμε να κάνουμε έργα παρόμοια με τα δικά του.
Ας δούμε όμως αν και η ίδια η Βίβλος διαψεύδει το δόγμα αυτό. Αξίζει να διαλογιστούμε πάνω στα επόμενα εδάφια:

«ΚΑΙ η γέννηση του Ιησού Χριστού ήταν ως εξής: Αφού η μητέρα του Μαρία αρραβωνιάστηκε με τον Ιωσήφ, πριν συνευρεθούν, κατέστη έγκυος από το Άγιο Πνεύμα.» (Κατά Ματθαίον 1:18)

Με άλλα λόγια, ο Ιησούς δεν ήταν γόνος του Ιωσήφ. Παρόλα αυτά όμως, ο ίδιος Ευαγγελιστής Ματθαίος, στα προηγούμενα εδάφια του ίδιου κεφαλαίου εκθέτει το γενεαλογικό δέντρο του Ιησού για ν’ αποδείξει ότι ήταν υιός Δαβίδ, κι έτσι να επαληθευτεί η σχετική προφητεία. Δύο τινά μπορεί να συμβαίνουν: ή ο Ματθαίος είναι αναξιόπιστος ή το ως άνω εδάφιο προστέθηκε αργότερα, όταν είχε ήδη συνταχθεί το Σύμβολο της Πίστεως. Ας δούμε την κατά Ματθαίο γενεαλογία του Ιησού:

«ΒΙΒΛΙΟ της γενεαλογίας του Ιησού Χριστού, γιου του Δαβίδ, γιου του Αβραάμ.
Ο Αβραάμ γέννησε τον Ισαάκ· και ο Ισαάκ γέννησε τον Ιακώβ· και ο Ιακώβ γέννησε τον Ιούδα και τους αδελφούς του· και ο Ιούδας γέννησε τον Φαρές και τον Ζαρά από τη Θάμαρ· και ο Φαρές γέννησε τον Εσρώμ· και ο Εσρώμ γέννησε τον Αράμ· (…).
Και ο Ελιούδ γέννησε τον Ελεάζαρ· και ο Ελεάζαρ γέννησε τον Ματθάν· και ο Ματθάν γέννησε τον Ιακώβ· και ο Ιακώβ γέννησε τον Ιωσήφ, τον άνδρα της Μαρίας, από την οποία γεννήθηκε ο Ιησούς, που λέγεται Χριστός
(Κατά Ματθαίον 1: 1-3, 15-16)

Ώστε λοιπόν για να επαληθευτεί η Γραφή που θέλει τον Χριστό να είναι «Υιός Δαβίδ», πρέπει ο Ιησούς να είναι ο φυσικός υιός του Ιωσήφ. Διαφορετικά ο Ευαγγελιστής θα έπρεπε να παραθέσει το γενεαλογικό δένδρο της μητέρας του Μαρίας και να δείξει ότι εκείνη καταγόταν από τον Δαβίδ. Επομένως η ίδια η Γραφή αντιστρατεύεται το χριστιανικό δόγμα της εκ παρθένου γέννησης του Ιησού!

Τα πράγματα γίνονται ακόμη χειρότερα με το γενεαλογικό δέντρο του Ιησού που παραθέτει ο Ευαγγελιστής Λουκάς. Η ασυμφωνία αρχίζει ακόμη και με τον πατέρα του Ιωσήφ! Ιδού το σχετικό εδάφιο: «Κι αυτός ο Ιησούς άρχιζε να είναι περίπου 30 χρόνων, ο οποίος ήταν - καθώς νομιζόταν - γιος του Ιωσήφ, του Ηλί, του Ματθάτ, του Λευί, του Μελχί, του Ιαννά, του Ιωσήφ, του Ματταθία, του Αμώς, του Ναούμ, του Εσλί, του Ναγγαί, (…).» (Κατά Λουκά 3: 23-38)

Τι να πιστέψει λοιπόν ο αναζητητής της αλήθειας όταν η αξιοπιστία του γενεαλογικού δένδρου του Ιησού υπονομεύεται από τους ίδιους τους δύο ευαγγελιστές που το περιγράφουν;

Σε άλλη περίπτωση βλέπουμε ακόμη και την ίδια τη μητέρα του Ιησού να έχει ‘ξεχάσει’ το μήνυμα του Αρχάγγελου Γαβριήλ ότι δια του Αγίου Πνεύματος θα γεννούσε υιό που θα ονομαζόταν «Υιός του Υψίστου»:

«Το δε παιδί αύξανε, και δυναμωνόταν στο πνεύμα, γεμίζοντας με σοφία· και χάρη Θεού ήταν επάνω του.
Και οι γονείς του πήγαιναν κάθε χρόνο στην Ιερουσαλήμ κατά τη γιορτή του Πάσχα. Και όταν έγινε δώδεκα χρόνων, αφού είχαν ανέβει στα Ιεροσόλυμα, σύμφωνα με τη συνήθεια της γιορτής, και τελείωσαν τις ημέρες, ενώ αυτοί επέστρεφαν, το παιδί, ο Ιησούς, είχε μείνει πίσω στην Ιερουσαλήμ· και δεν κατάλαβε ο Ιωσήφ και η μητέρα του.
Νομίζοντας, όμως, ότι ήταν στη συνοδεία, ήρθαν μιας ημέρας δρόμο· και τον αναζητούσαν ανάμεσα στους συγγενείς και τους γνώριμους. Και επειδή δεν τον βρήκαν, ξαναγύρισαν στην Ιερουσαλήμ αναζητώντας τον.
Και ύστερα από τρεις ημέρες τον βρήκαν μέσα στο ιερό να κάθεται ανάμεσα στους δασκάλους, και να τους ακούει, και να τους ρωτάει. Και όλοι όσοι τον άκουγαν έμεναν εκστατικοί για τη σύνεση και τις απαντήσεις του. Και όταν τον είδαν, έμειναν έκπληκτοι· και η μητέρα του είπε σ' αυτόν: "Παιδί μου, γιατί μας έκανες αυτό το πράγμα; Δες, ο πατέρας σου και εγώ σε αναζητούσαμε με οδύνη."
Και τους είπε: "Γιατί με αναζητούσατε; Δεν ξέρετε ότι πρέπει να είμαι στα πράγματα του Πατέρα μου;"
Κι αυτοί δεν κατάλαβαν τον λόγο, που τους μίλησε.»
(Κατά Λουκά 2: 40-50)

Ώστε λοιπόν η Μαρία και ο Ιωσήφ δεν κατάλαβαν τι τους έλεγε ο Ιησούς! Μα ήταν τόσο δύσκολο να μαντέψουν για ποιον 'Πατέρα' τους μιλούσε, όταν και οι δυο γνώριζαν την υπερφυσική σύλληψη του Ιησού δια του Αγίου Πνεύματος; Αλλά και ο δωδεκάχρονος Ιησούς, που ήταν γεμάτος σοφία, όπως μας λέει η Γραφή, δεν μπορούσε να φανταστεί ότι οι γονείς του θα ανησυχούσαν με την τριήμερη εξαφάνισή του; Δεν μπορούσε να τους έχει ενημερώσει εξ αρχής ότι θα μείνει πίσω διότι έπρεπε να ασχοληθεί με τα του 'Πατέρα' του;

Ας δούμε όμως περισσότερα εδάφια πάνω στο θέμα:

«Και την επόμενη ημέρα, ο Ιησούς θέλησε να βγει στη Γαλιλαία· και βρίσκει τον Φίλιππο, και του λέει: Ακολούθα με.
Και ο Φίλιππος ήταν από τη Βηθσαϊδά, από την πόλη του Ανδρέα και του Πέτρου.
Ο Φίλιππος βρίσκει τον Ναθαναήλ, και του λέει: Βρήκαμε εκείνον τον οποίο ο Μωυσής έγραψε μέσα στον νόμο και οι προφήτες, τον Ιησού, τον υιό του Ιωσήφ, αυτόν από τη Ναζαρέτ.»
(Κατά Ιωάννη 1: 44-46)

Ο Φίλιππος καταγόταν από την πόλη του Ανδρέα του πρωτόκλητου και του Πέτρου, οι οποίοι είχαν ήδη ακολουθήσει τον Ιησού ως τον αναμενόμενο Μεσσία, όπως διαβάζουμε στο εδάφιο 42 του ίδιου κεφαλαίου. Θα γνώριζε ασφαλώς ότι ο Ιησούς είχε συλληφθεί από το Άγιο Πνεύμα, αν αυτή ήταν η αλήθεια. Τι είπε όμως στο Ναθαναήλ; Βρήκαμε το γιο του Ιωσήφ! Προφανώς ο Μεσσίας (κεχρισμένος) που ανέμεναν θα ήταν ένας άνθρωπος γεννημένος από φυσικούς γονείς.

Να μια ακόμη περίπτωση που ο Ιωσήφ θεωρείτο ο φυσικός πατέρας του Ιησού:
«Οι Ιουδαίοι, λοιπόν, γόγγυζαν γι' αυτόν, επειδή είπε: "Εγώ είμαι ο άρτος, που κατέβηκε από τον ουρανό"· και έλεγαν: "Δεν είναι αυτός ο Ιησούς, ο γιος του Ιωσήφ, του οποίου εμείς γνωρίζουμε τον πατέρα και τη μητέρα; Πώς, λοιπόν, αυτός λέει, 'κατέβηκα από τον ουρανό;'"» (Κατά Ιωάννη 6:41-42)

Προφανώς οι Ιουδαίοι γνώριζαν ποιος ήταν ο φυσικός πατέρας του Ιησού. Είναι αδύνατο να πιστέψουμε ότι ο Ιωσήφ προσποιούνταν πως είναι ο πατέρας του Ιησού όταν γνώριζε ότι ο γιος της Μαρίας είχε συλληφθεί από το Άγιο Πνεύμα. Ακόμη κι αν είχε λόγους να το κρατήσει μυστικό όταν ο Ιησούς ήταν παιδί, θα έπρεπε ν’ αποκαλύψει την αλήθεια τώρα που ο Ιησούς είχε αρχίσει το προφητικό του έργο και προσπαθούσε να πείσει τους Ιουδαίους για τη θεία αποστολή του. Είναι εκπληκτικό ότι οι σύγχρονοι του Ιησού Ιουδαίοι δε γνώριζαν τίποτα για τη θαυματουργική σύλληψή του και το ανακάλυψαν οι Έλληνες και οι Ρωμαίοι κάπου τρεις αιώνες αργότερα!

Όμως υπάρχουν κι άλλα εδάφια της Καινής Διαθήκης από τα οποία καταρρίπτεται και το "αειπάρθενο" της Μαρίας:

«Και καθώς ο Ιησούς τελείωσε αυτές τις παραβολές, αναχώρησε από εκεί.
Και όταν ήρθε στην πατρίδα του, τους δίδασκε στη συναγωγή τους, ώστε εκπλήττονταν και έλεγαν: Από πού προέρχεται σ' αυτόν αυτή η σοφία και οι δυνάμεις; Αυτός δεν είναι ο γιος του μαραγκού; Η μητέρα του δεν λέγεται Μαρία, και οι αδελφοί του Ιάκωβος και Ιωσής και Σίμωνας και Ιούδας; Και οι αδελφές του δεν είναι όλες κοντά μας; Από πού, λοιπόν, προέρχονται σ' αυτόν όλα αυτά; Και σκανδαλίζονταν μ' αυτόν.
Και ο Ιησούς τους είπε: "Δεν υπάρχει προφήτης χωρίς τιμή παρά μονάχα στην πατρίδα του και στο σπίτι του."
Και δεν έκανε εκεί πολλά θαύματα εξαιτίας της απιστίας τους.»
(Κατά Ματθαίον 13: 53-58)

Ώστε ο Ιησούς ήταν γιος του μαραγκού Ιωσήφ και της Μαρίας και είχε αδέλφια και αδελφές! Επομένως η Μαρία δεν παρέμεινε "αειπάρθενος", όπως πιστεύουν οι Χριστιανοί.

Υπάρχουν όμως κι εκείνοι που για να στηρίξουν το αειπάρθενο χωρίς ν’ απορρίψουν τη Γραφή ισχυρίζονται ότι ναι μεν ο Ιησούς είχε αδέλφια, αλλά αυτά ήταν παιδιά του Ιωσήφ από προηγούμενο γάμο! Δηλαδή ο Θεός δεν έβρισκε καταλληλότερο σύζυγο για να προστατέψει τη Μαρία, παρά έναν πολύτεκνο χήρο με πολλές σκοτούρες και ευθύνες, και προφανώς κάποιας ηλικίας! Αλλά και αυτό τον ισχυρισμό απορρίπτει η Γραφή:

«ΚΑΙ η γέννηση του Ιησού Χριστού ήταν ως εξής: Αφού η μητέρα του Μαρία αρραβωνιάστηκε με τον Ιωσήφ, πριν βρεθούν μαζί, βρέθηκε έγκυος, από το Άγιο Πνεύμα.
Και ο άνδρας της, ο Ιωσήφ, επειδή ήταν δίκαιος, και μη θέλοντας να την εκθέσει δημόσια, θέλησε να τη διώξει κρυφά.
Και ενώ αυτός τα συλλογίστηκε αυτά, ξάφνου, ένας άγγελος του Κυρίου, παρουσιάστηκε σ' αυτόν σε όνειρο, λέγοντας: Ιωσήφ, γιε του Δαβίδ, μη φοβηθείς να παραλάβεις τη Μαριάμ, τη γυναίκα σου· επειδή αυτό που γεννήθηκε μέσα της είναι από το Άγιο Πνεύμα· (…).
Και όταν ο Ιωσήφ σηκώθηκε από τον ύπνο, έκανε όπως τον πρόσταξε ο άγγελος του Κυρίου· και πήρε τη γυναίκα του.
Και δεν τη γνώριζε μέχρις ότου γέννησε τον πρωτότοκο γιο της· και αποκάλεσε το όνομά του ΙΗΣΟΥ.»
(Κατά Ματθαίον 1: 18-25)

Ώστε λοιπόν ο Ιωσήφ δε "γνώρισε" τη Μαρία, δηλαδή δεν συνευρέθηκε μαζί της, μέχρις ότου γέννησε τον πρωτότοκο γιο της! Το οποίο σημαίνει ότι κατόπιν συνευρέθηκε και γέννησε τ’ αδέλφια και τις αδελφές του στα οποία αναφέρονταν οι συμπατριώτες του Ιησού, όπως είδαμε προηγουμένως. (Κατά Ματθαίο 13: 53-58)